
Nemzetközi kollégák
Nagyobb cégeknél nem ritka, hogy külföldi munkavállalókat is alkalmaznak, különösen szellemi munkakörökben. Az utóbbi öt évben azonban hazánkban is kezd elterjedni ez a fizikai munkakörökben, tekintve hogy munkaerőhiány alakult ki bizonyos szakmákban. A rájuk vonatkozó munkaügyi szabályok azonban speciálisak, ezekkel nem árt tisztában lenni. Különbség van az adminisztrációt tekintve, ha a dolgozó az Európai Gazdasági Térségen belülről vagy kívülről érkezett.
Az első teendő a munkaadó részéről, hogy hivatalosan bejelentik a munkavállalót a munkavállalási engedély érdekében. Ezt megtehetik a munkavégzés megkezdésének helye, vagy a foglalkoztató székhelye szerinti kormányhivatalban, illetve járási hivatalban. Szükséges iratok hozzá a magyar lakcímkártya és regisztrációs kártya.
A következő speciális adminisztrációs teendő vele kapcsolatban, hogy a munkáltatót terheli a külföldi munkavállaló adózása. A külföldi illetőségű magánszemélyt a belföldről származó jövedelme után terheli adókötelezettség. Ha nem EGT állampolgárról van szó, akkor még további teendők is akadnak (pl. Távol-Keleti munkavállalók) ezért érdemes egy szakértő HR szolgáltató támogatását kérni.

Borús kilátások 2023-ra
Ezeket is érdemes megnézni

Tudományos mese a Balaton élővilágáról
2021.04.16.
Váratlan fordulatot hozott az emberek és állatok kapcsolatában a koronavírus-járvány
2021.05.01.